luni, 10 noiembrie 2008

DIY

DIY - am gasit prima data termenul pe un forum de acvaristica, si numai nu-i dadeam de capat..
Asta pana am inceput sa citesc despre ce era vorba: Do It Yourself ( Fa-o Singurel, in traducere libera..).

Articolele au fost intr-adevar de un real folos, asa am ajuns sa fac 2 acvarii. Primul, casa soriceilor, l-am lipit usor, nu ma gandeam vreodata ca voi pune pesti in el.. Dar se pare ca la cat de ne-experimentata am fost, totusi l-am reusit din prima.. de jumatate de an in el se balaceste familia de guppy..

La al doilea acvariu, am fost artista! Fara frica, hotarata, mai neatenta:D - am mai murdarit sticla cu silicon pe alocuri...

Acum am ajuns la capac. Aproape l-am terminat. E capacul pentru cel de-al treilea acvariu :))
Si scopul lui in primul rand e iluminatul si acoperirea acvariului, ca sa nu se mai evapore apa.

Am lipit marginile cu silicon transparent si l-am lasat sa se usuce. Azi am lipit niste distantiatoare, pe care de fapt va sta capacul peste acvariu. Sistemul de neoane l-am lipit tot cu silicon, de capac ( suruburile s-ar fi vazut de pe partea cealalta...). Mai ramane sa pun o sticla ca sa nu ajunga apa (de la filtru) pe neon.

Am realizat acest capac nu dintr-un hobby nemaipomenit, ci de nevoie: acvariul nostru a fost facut la comanda, ca sa incapa pe un anumit mobilier, asa ca nu are dimensiuni standard. Am cautat capac, dar la Hornbach aveau doar de lungime 60cm sau 80 cm, nu 67, cum aveam eu nevoie.

Nu mai spun ca a trebuit sa improvizez si pt neon, pentru ca are lungimea de 69 (mai mare decat acvariul ). Dar pana la urma a iesit bine, astept sa se usuce.

Bine-nteles, ca la majoritatea proiectelor mele, rezultatul final difera de proiectul initial. Le gandesc intr-un fel, apoi pe parcurs ajung sa le imbunatatesc. Aici de exemplu am modificat gaura prin care se da mancare la pesti - am lasat-o intr-o laterala si nu central - a fost mult mai usor de construit asa.

Mai sus: acvariul cu capacul montat. O minunatie!

Niciun comentariu: